Wednesday, May 17, 2006

Waar wonen we nou?

Ja en dan is er koffie. Of anders gezegd, effe uitpuffen van de commotie. Ik heb gisteren het elektrabedrijf gebeld om ons aan te melden. Nu is de stroom nog op rekening van het bouwbedrijf, maar dat moeten we binnen zovel dagen overzetten in onze naam. Eerst heb ik geprobeerd het online te doen, zo doe je alles tegenwoordig toch? Ging prima, totdat de volgende dag ik een meeltje kreeg, "denied".

Wat bleek? Ons adres was niet bekend in het systeem van het electrabedrijf. Ja dat haalt je de koekoek, het is een nieuwe wijk. Ik bellen, het ging ongeveer zo:


Ik: "Hallo met klompen in Californie, ik wil de rekening overzetten in mijn naam."

Zij: "Dat kan niet mijnheer, uw adres is incorrect."

Ik: "Ja dat weet ik wel, maar dit is een nieuwe wijk, pas gebouwd en zo. Nieuwe straten, weet je wel."

Zij: "Ja maar u zegt dat u in Corona woont."

Ik: "Ja, heel goed van u, Corona, dat is het."

Zij: "Nee, u woont in Riverside."

Ik: "Wat?"

ZIj: "U woont in Riverside mijnheer, dat zegt ons systeem."

Ik: "Nee, dat kan niet, ik zeg net, nieuwe wijk, net gebouwd, nieuwe straten en zo, het is in Corona, dat staat op mijn overdrachts papieren, genotarieerd en zo, en op alle papieren van de gemeente en de staat van California."
Zij: "Toch woont u in Riverside, ons systeem heeft het nooit fout."

Ik: "$#&*(&"
Zij: "Kan er niks aan doen, u woont waar u woont, en dat is Riverside."

Ik: "Kijk eens naar de postcode, 92880. Dat is een Corona postcode."

Zij: "Kan niet, het is Riverside."

Ik (Paars nu): "Okee, luister, ik wil de rekening in mijn naam, als jij wilt dat ik in Riverside woon, goed dan, zet de rekening over in mijn naam graag ja?"

Zij: "Kan niet, want uw adres is incorrect."

Ik: "Huh?"

Zij: "Ja, ik kan niet zien of de electra wel is aangesloten op uw huis."

Ik: "Voor zover ik weet doen alle lampen het. Tenzij we een enorme batterij in onze tuin hebben begraven moeten we wel stroom hebben he? en het enige stroombedrijf hier zijn jullie!"

Zij: "Dan moet ik het meternummer hebben en dan zal ik zien wat ik doen kan. Dus bel maar terug met het meternummer."
klik...

zucht.

No comments: