Tuesday, May 23, 2006

Langzaam naar normaal

Langzaamaan wordt ons leven weer normaal. Of liever gezegd, minder hectisch. We hebben gas en licht, we hebben water en riool, en ons vuilnis wordt opgehaald. Afvalscheiding nemen ze hier serieus. Mensen die in Nederland klagen over al die grote klikobakken zouden eens een kijkje moeten komen nemen hier. Ik heb drie bakken ter grote van een pickup-truck. Een voor blik, glas, papier en karton, een voor groente en tuin-afval en een voor restafval. Ze mogen niet voor zessen aan de weg, nou weet ik niet hoe ik dat ga doen, want ik ga om half zes de deur uit. Een grote pijl vertelt je hoe je de bak neer moet zetten, en wees niet dwars want je troep wordt niet opgehaald.



Kabeltelevisie is op de lange baan, de kabel ligt er wel, maar en zijn nog geen distributiepunten. Dat kan wel maanden duren kreeg ik te horen. Mijn argument dat de huizen al een jaar geleden gepland waren leed nergens toe. Ook het feit dat ze ongeveer vierhonderd klanten aan schotelantennes verliezen deerde hun niet. Misschien zijn ze daarom bijna bankroet. Dikke peer dus voor kabel, ik ga een schoteltje kopen. Kost me nog minder ook, alleen kan ik mijn zelfgebakken digitale video recorder waarschijnlijk niet meer gebruiken want daar zit geen satelliet decoder in natuurlijk. hmmm...



We moeten nu alleen nog al onze spulletjes die we vier maanden in de opslag hebben gestald ophalen. Ik heb zoiets van, als we het al die tijd niet nodig hebben gehad, laten we het dan lekker weggeven aan het leger des heils. Maar ja, sommige dingetjes wil je toch weer terug hebben, en dan stop je het in een kast, diep, diep in een kast, totdat je weer gaat verhuizen.



We hebben al een tapijt gekocht voor in de familiekamer, en een koffietafel die ik uit Santa Monica moest ophalen, gelukkig is dat slechts 120 kilometer verderop, want je wil er niet zo gek ver voor hoeven rijden he.


Ook de poes heeft de verhuizing goed doorstaan. Zwarte piet, zo heet de poes, is al een aantal keer buiten geweest en is nog wat angstig buiten. Maar binnen is hij al helemaal thuis en we vinden hem dan ook in een la, ja hij kan de la zelf open maken, of in een van de slaapkamers. De buren hebben drie honden, en pietje is er dol op, niet dus!

No comments: