Tuesday, May 16, 2006

Verhuisd

We zijn verhuisd. We hebben alweer twee nachten in ons nieuwe huis doorgebracht en ik moet zeggen, het is een stuk beter dan het apartement. Niet alleen horen we geen buren, het is een vrijstaand huis, maar hebben we een enorme zee van ruimte, 250 vierkante meter, waarin we ons kunnen uitleven.

Een aantal kleine dingetjes natuurlijk, de afwasmachine lekte over de vloer heen, maar dat is gisteren verholpen, de waterleiding had geen teflon-tape. Verder is de intake slang van een van de airconditioners ( er zijn er twee ) half ingezakt omdat de slang tussen twee balken is gewurmd. Dit kan je wel doen met een stofzuigerslang, maar een slang met een diameter van een meter, daar komt een knik in. Als laatste is onze tuin niet volgens de bouwstandaard. De grond ligt hoger dan die van de achterburen, op zich geen probleem, maar ze hebben de grond tegen het hek van de buren aangestampt, dat mag niet, er moet een half muurtje in om de grond op ons terrein te houden. Bovendien zou het hek verrotten op het moment dat we gaan bewateren. Dus hebben we de gemeente ingeligt en die gaan een kijkje nemen. We zien het wel, ik denk dat we zelf dat muurtje laten metselen, en dan het geld verhalen.

Al met al een geslaagde verhuizing toch. Die kleine dingen in de vorige paragraaf mogen de pret niet drukken. We hebben al verscheidene colporteurs gehad, voor het maaien van ons gras tot het verkopen van vlees per veertig kilo. Nou lust ik wel een biefstukje hoor, maar veertig kilo koe kan in niet kwijt, zelfs niet in mijn grote koelkast. Daarenboven, als ik naar de rouwranden van man's nagels keek, hoefde ik zijn vlees niet meer.

Wel nemen we een huis water filtratie systeem. Een tank in de garage filtert het inkomende water en haalt alle kalk eruit, het water wordt dan wat zoutig. Dan hebben we onder de aanrecht een reverse-osmose filter wat het zout er weer uithaalt voor ons drinkwater, en voor het water dat naar de koelkast gaat ( voor de ijsmaker en de koudwater dispenser ).

Ook hebben we iemand langs laten komen om onze ramen te meten voor horizontale lamellen, een soort luxaflex maar dan van hout, of kunsthout, met plankjes van vijf centimeter breed. Door het hele huis meteen maar, dan zijn we ervan af.

De kat, zwarte piet, heeft het ook naar zijn zin. We weten nooit waar hij is, maar hij heeft genoeg ruimte om te verkennen. Tegen de tijd dat hij aan het eind van zijn tocht is, is hij alweer vergeten waar hij gestart is en begint het gesnuffel overnieuw.

Nu moeten we het huis nog opvullen. Ik heb al een nieuwe TV op het oog, een 127cm plasma tv van philips


De surround speakers zitten al in het plafond, ik heb net een nieuwe versterker gekocht die alle nieuwe bioscoop geluidsformaten aankan, en we hebben twee nieuwe banken gekocht die helemaal onderuit kunnen, kom je filmpje kijken, ik zal de popcorn alvast in de magnetron gooien.

No comments: