Maandag zitten wachten op een deur. We hebben een kromme deur en die moet vervangen worden. 's Morgens kwam de Warranty Service Representative (mooiwoording voor "Jan de Garantieman") langs. Hij bevestigde dat de deur binnen zou komen. Die kwam dus niet. Nu zitten we al op die deur te wachten sinds juli. Berichtje achtergelaten dat ik niet blij was en dit gedrag onacceptabel is. Vanmorgen belde hij terug, vol excuus en meer inhoudsloos gezwam. Ik heb opgehangen. Hij belde weer terug en ik heb hem gezegd dat hij nu maar moet werken met mijn schema, ik niet met het hunne. Hij werd wat boos en zei dat hij alleem maar probeerde zijn werk te doen. "Doe dat dan." zei ik, "wat ik zover heb gezien is prut."
Direct daarna zijn baas gebeld, de Director of Warranty Service (mooiwoording voor "BovenJan de Garantieman"). Hem uitgelegd dat ik op deze manier niets bereik, en dat dit onacceptabele gedrag mij zeer ontstemd. Ook heb ik gezegd dat ik niet veel opties meer heb, o wacht, ik heb er wel een, een zeer langdradig en vervelende optie. Ik geloof dat hij tussen de zinnen door wel het woord "rechtzaak" hoorde, al heb ik dat woord niet gebruikt. Hij beloofde mij dat vanaf nu zijn "area supervisor" zich persoonlijk met ons bezighoudt.
Het wordt tijd dat ik mijn handschoenen uit doe en ruig speel. Ze zijn nog steeds huizen aan het verkopen. De wegen ernaartoe zijn publieke wegen. Niets houdt me tegen daar te gaan staan met een aantal mooi bedrukte spandoeken. De huizenmarkt is al aan het zakken en ik denk niet dat ze nog negatieve publiciteit op prijs stellen. We zullen zien. Ik trek alle registers open en ze zullen weten dat ze niet met een pushover te doen hebben. We zullen eens wat Hollandse mot in de pot gooien.
Amerikanen zijn niet gewend aan Hollandse mot, ze wikkelen alles in zoete woorden en mooipraat. Ik heb eens een probleem gehad met laminaat wat ik gekocht had in een doe-het-zelf-zaak, meer een zoek-het-maar-uit-zaak. Na zes maanden en vier defecte leveringen wilde ik mijn geld terug voor het laminaat wat ik niet gebruikt had. Luid, maar nooit acociaal trok ik van leer. Ik liep de winkel uit met elfhonderd dollar die meneer de manager persoonlijk, met trillende handen en een rood hoofd uit de kluis heeft gehaald.
De heren directeuren van William Lyon proberen nu al damage control te doen, we hebben al een toezegging voor ons hek op zak en e denken met pappen en nathouden dat ik misschien ophou een luis in hun pels te zijn.
Ze hebben hier een leuk gezegde voor de hele situatie: "you f****d with the wrong guy."
Wordt vervolgd...
1 comment:
Altijd hetzelfde gezeik met die asielzoekers in den vreemde. Rot lekker naar je eigen land als het niet bevalt. ;-)
Post a Comment